Marika Krook; Naiset muuttavat maailman

Valokuvat: Mailis Virolainen

​​​​​​​

NAISET MUUTTAVAT TÄMÄN MAAILMAN

totesi oopperalaulaja, näyttelijä Marika Krook Töölön kansalliset seniorit ry:n hyvin  naisvoittoisessa kuukausitapaamisessa. Saimme kuulla mielenkiintoisen elämäntarinan Ruotsissa suomalaisille vanhemmille  syntyneestä pikkutytöstä, jonka intohimo oli saada laulaa ja näytellä, ja joka raivasi tiensä esteistä välittämättä Suomen ja myös muun maailman oopperalavoille ja näyttämöille.  Laulua rakastavan nuoren naisen elämä ei kuitenkaan jäänyt pelkäksi juhlaksi, vaan aikanaan osoitti myös hyvinkin vaikean puolensa. Vaikeuksien voittamiseen tarvittiin elämänarvojen uudelleenarviointia ja uutta elämänsuuntaa. ”Smile!” lauloi töölöläisille  Marika ja kertoi, että siitä laulusta löytyi vaikeuksien keskellä hänelle uusi elämänkatsomus: keskity  siihen mitä haluat, siihen, mikä tekee sinut onnelliseksi äläkä ajattele mitä muut sanovat.Ja hymyile, vaikka tuntisit surua. Elämä voittaa. Esikuvinaan hän kertoi olevan  voimakkaita naisia, jotka ovat omalla elämällään osoittaneet, kuinka vaikeuksista pystytään selviytymään ja lopulta muuttamaan niin oma elämä kuin samalla antamaan mallia muillekin. Eli muuttamaan maailmaa.

– Olipa vaikuttava kohtaaminen, totesi moni tilaisuudesta poistuessaan. Kiitos, Marika!